Sunday, August 14, 2011

pada hati

Pada hati aku bertanya
Dengan siapa ku menghabiskan hari ini
Tuk sekadar menerima tawaran tiap berada di kota yang sama
Lantas memamerkan senyum ketika berjumpa kembali

Pada hati aku bertanya
Dengan siapa ku menghabiskan hari ini
Tuk sekadar disapa dengan penuh kasih dan sayang
Yang tak orang lain pun memberi kekhasan nama itu

Pada hati aku bertanya
Dengan siapa ku menghabiskan hari ini
Tuk sekadar bertukar cerita
Sesekali membuka kenangan beberapa tahun silam
Walau tak jarang membuatku ingin kembali ke masa itu

Pada hati aku bertanya
Dengan siapa ku menghabiskan hari ini
Tuk sekadar memanja dan dimanja
Yang menciptakan lagi suasana indah bertahun lalu

Pada hati aku bertanya
Dengan siapa ku menghabiskan hari ini
Tuk sekadar membahagiakan hati kecil ini
Yang selalu menyiapkan ruang khusus tuk menerima angin kebahagiaan
Dari hati yang sempat bersatu dengan hati ini
Pun aku tahu, tak seharusnya ku bersikap demikin, pun kamu
Tapi, hati mana yang bisa berdusta?


0 comments:

 

~k-e-p-o-m-p-o-n-g~ Copyright © 2008 Black Brown Pop Template designed by Ipiet's Blogger Template